جدید ترین اخبار نظامی را اینجا بخوانید
بروز ترین اخبار نظامی ایران وجهان را اینجا بخوانید

تنها سه فروند از هواپیمای RC-135S Cobra Ball ساخته شده که به‌صورت اختصاصی، برای رصد موشک‌های بالستیک از فاصله دور طراحی شده است که در سال‌های گذشته برای رصد فعالیت‌های شوروی سابق و امروز برای اطلاع از توانمندی‌های موشکی کشورمان مورد استفاده قرار می‌گیرد

 

با جاسوس خوش خط و خال آمریکا از موشک های ایران آشنا شوید+عکس



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

اف-۱۵ ایگل (عقاب) جنگنده امریکایی است که برای برتری هوایی به سفارش دولت آمریکا (برای نیروی هوایی ایالات متحده امریکا و گارد ملی هوائی) طراحی و ساخته شده‌است. این هواپیما را شرکت مک دانل-داگلاس که اکنون بخشی از شرکت بوئینگ است می‌ساخت. اف-۱۵ جنگنده اصلی آمریکا برای مراقبت از مرزهای هوائی این کشور است.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:اف15,ایگل,جنگنده اف 15,چت,چت روم,چت باحال,
ارسال توسط REZA M

تانک M-60 یکی از موفق ترین طرح های زرهی بلوک غرب در سالهای جنگ سرد محسوب می شد که نزدیک به 15 هزار دستگاه از آن تولید و به تعداد زیادی از متحدین آمریکا در جهان صادر شده است. این تانک از 4 نفر خدمه بهره برده و وزن آن بسته به مدل آن بین 50 تا 52 تن است. این تانک از یک توپ خان دار 105 میلی متری به همراه یک قبضه تیربار 12.7 به همراه یک قبضه تیربار 7.62 میلی متری بهره می برد.

سیستم پیشران این تانک که از اوایل دهه 1960 تولید آن آغاز شده است، یک دستگاه موتور دیزل به قدرت 750 اسب بخار است که سرعتی در حدود 48 کیلومتر بر ساعت و برد 500 کیلومتر را برای این تانک فراهم می کند.

این تانک در جنگ سال 1973 اعراب با رژیم صهیونیستی، جنگ تحمیلی علیه ایران و عملیات طوفان صحرا در سال 1991 میلادی حضور داشته است و منابع غربی اعتقاد دارند که ام 60 های ایرانی در جریان جنگ ایران و عراق، عملکرد بسیار موفقی علیه تانک های روسی ارتش عراق داشتند.

در جریان عملیات طوفان صحرا نیز ام 60 های تفنگداران دریایی ارتش آمریکا که خصوصا در بخش زره ارتقاء یافته بودند، توانستند عملکرد قابل قبولی را با نابودی تانک های عراقی از خود به نمایش بگذارند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

جنرال داینمیکس اف-۱۱۱جنگنده زمینی و بمب‌افکن میان بردی بود که از مدل‌های مختلفی آن در نقش بمب افکن استراتژیک، هواپیمای اکتشافی و هواپیمای جنگ الکترونیکی هم استفاده می‌شد.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/F-111F_dropping_high-drag_bombs.jpg



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

وزیر دفاع تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای دارای توان موشکی در جایگاهی مناسب، و بعد از آمریکا، روسیه و چین قرار دارد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

در محیط‌های زیر آب، تبادل داده با سرعت پائینی صورت گرفته و از این رو امری زمان‌بر نیز است اما سامانه های مدرنی که در کشور ساخته می شود، توانسته اند با دستیابی به نرخ انتقال داده بالا، به قابلیت عملیاتی قابل توجهی دست پیدا کنند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند که شناورهای سری "LCS" در شرایط جنگی دوام نخواهند آورده و غرق خواهند شد زيرا در برابر اکثر تهدیدات، نیاز به حضور ناوشکن‌ها یا رزمناوهايی برای پشتیبانی از خود دارند که در جریان یک درگیری بزرگ، شناورهایی با این امکانات به‌سرعت هدف قرار گرفته و غرق می‌شوند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

ورود به خدمت اولین شناور از نسل جدید ناوشکن های ساخت چین مجهز به رادار آرایه فازی فعال مشکلات جدیدی را برای جنگنده اف 35 به وجود خواهد آورد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

در مقابسه با زیردریایی های اتمی، زیردریایی های دیزل الکتریک کم صدا تر بوده و دارای پنهان کاری بیشتری هستند به همین خاطر دست برتر را در اختیار دارند و این قابلیت‌مهم و استراتژیک، می تواند مشکلات بسیار بیشتری را برای نیروهای مهاجم به وجود آورد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

موشک ضد کشتی مدل NSM ساخت نروژ تست موفقی را بر علیه یک شناور قدیمی نیروی دریایی این کشور پشت سر گذاشت. این موشک از یک سرجنگی 125 کیلوگرمی بهره می برد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 26902
تعداد مطالب : 104
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1