جدید ترین اخبار نظامی را اینجا بخوانید
بروز ترین اخبار نظامی ایران وجهان را اینجا بخوانید

همکاری‌های دریایی ایران و روسیه، موضوع دیگری است که از نگاه موسسه واشنگتن نشانه افزایش قدرت دریابُرد ایران است. در راستای این همکاری‌ها، ناوگان روسیه از دسامبر 2012 تاکنون حداقل دو بندر سر راهی در بندرعباس احداث کرده است. با توجه به خدمات سوخت‌گیری و تدارکاتی این بنادر سر راهی، توان بالقوه نیروی دریایی روسیه در خلیج فارس، دریای عدن و اقیانوس هند افزایش یافته است که مستقیما به زیان منافع آمریکا است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

از نکات قابل توجه در موشک بینا امکان شلیک آن به‌صورت 'سطح به سطح' است. هر چند تعداد زیادی از موشک‎های ساخته شده در دنیا هم به صورت 'هوا به سطح' و هم 'سطح به سطح' قابل کاربری هستند اما تا کنون موشک سطح به سطح هدایت لیزری در این ابعاد و وزن و با این روش عملیاتی مشاهده نشده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M


بی-۱ لنسر یک بمب افکن استراتژیک و چهار موتوره نیروی هوایی امریکا است که از بال متحرک بهره میبرد. این بمب افکن توسط شرکت راکول ( اکنون بخشی از شرکت بوئینگ) ساخته شده است. بی-۱ محصول نیاز نیروی هوایی آمریکا به یک بمب افکن مافوق صوت و دوربرد است که باید جایگزین بی-52 میشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

این سامانه دفاع هوایی از سه بخش اصلی شامل : پست فرماندهی ، سامانه راداری و پرتاب گر موشکی تشکیل می شود. لقب این سامانه دفاع هوایی "ویتیاز" است که مربوط به یکی از پهلوانان افسانه ای در فرهنگ اسلاو می باشد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 اسفند 1392برچسب:سامانه پدافندی,سامانه روسی,s-300,باور373,
ارسال توسط REZA M

حضور ناوهای ارتش در اقیانوس آرام و اطلس، اهدای پهپاد سپاه به وزیر دفاع روسیه، درخواست کمک رئیس‌جمهور از فرمانده کل سپاه، اعطای نشان فتح‌یک به سردار پاکپور برخی از مهمترین اخبار نیروهای مسلح کشورمان در سال 92 بود.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش گفت: پروژه "پوش"، پروژه متحرک سازی لانچر موشک یا پرتاب کننده موشک برد متوسط است تا این لانچرها توسط هواپیماهای ضد سامانه‌های موشکی کشف نشوند و بتوانند همزمان در زمان بسیار کوتاهی هم شلیک کنند و هم تغییر مکان دهند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

هواپیمای آموزشی EMB-312 معروف به "توکانو" ساخت شرکت امبرائر برزیل است که برای آموزش خلبانان نظامی و عملیاتهای ضد چریکی استفاده میشود. تصویر اول مربوط به کابین این هواپیما در مدل اولیه و تصویر دوم مربوط به مدل ارتقاء یافته توسط شرکت امبرائر است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

تجهیزات موشکی ازجمله سرجنگی‌های هوشمند و بارانی، اورهال و تعمیر ناوشکن‌ها و جنگنده‌ها و ساخت پهپادهای راهبردی و رزمی گوشه‌ای از دستاوردهای نیروهای مسلح در سال 1392 بود.

یک گزارش بسیار کامل و خوب.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M
زیردریایی پروژه 661 ساخت شوروی سابق که به عنوان "Papa" در غرب شناخته می شود سریعترین زیردریایی در جهان با سرعت 82 کیلومتر بر ساعت است. از این زیردریایی اتمی تنها یک فروند ساخته شده و در نهایت در سال 2010 میلادی اوراق شد.


ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M

بسیاری از کشورهای نسبتا پیشرفته و در حال توسعه تلاش کرده اند در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات نظامی نیز گام های مهمی بردارند و این موضوع در عرصه استراتژیکی مانند هوا، اهمیت دو چندانی دارد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط REZA M
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 184
بازدید هفته : 727
بازدید ماه : 868
بازدید کل : 28022
تعداد مطالب : 104
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1